Logo do druku

Problemy z rekrutacją? Odpowiedzią może być outsourcing!

dodano: 29.03.2019 r.

Dobra opinia o branży i stale, choć powoli, rosnące zainteresowanie nią pośród przedsiębiorców, handlowców i mediów – takie wnioski przynosi druga edycja raportu poświęconego wizerunkowi usług outsourcingu sił sprzedaży w Polsce przygotowanego na zlecenie Grupy NDG.

Outscourcing jest dzisiaj codziennością polskiego biznesu. Delegować na zewnątrz można już niemal wszystkie procesy w firmie – od marketingu po sprzątanie – a outsourcing powoli zaczyna opanowywać także obszary słabo wcześniej eksplorowane, takie jak sprzedaż. To właśnie znajomości usług outsourcingu sił sprzedaży w Polsce i ich wizerunkowi poświęcony jest raport przygotowany przez Grupę NDG. To lider w branży outsourcingu w Polsce, firma szczycąca się 20-letnim doświadczeniem w tej dziedzinie. W tym roku świętuje swój jubileusz.

Kolejna, druga edycja raportu pokazała, że na przestrzeni niemal dwóch lat, które minęły od daty wydania pierwszego opracowania branżowego naszego autorstwa, wizerunek branży zmienił się. Nie jest to zmiana rewolucyjna, ale takiej się nie spodziewaliśmy – pisze w najnowszym raporcie Jarosław Janiszewski, prezes zarządu NDG Medical Sp. z o.o.

Rośnie popularność outsourcingu sił sprzedaży

Co się zmieniło? Przede wszystkim – popularność tej usługi stopniowo zwiększa się. O outsourcingu sił sprzedaży słyszało już 68,2 proc. ankietowanych przedsiębiorców i 62,7 proc. przedstawicieli handlowych i medyczno-farmaceutycznych, a pośród wszystkich uczestników badania powoli rośnie liczba tych, którzy mają w dorobku współpracę z firmą outsourcingową. W przypadku przedsiębiorców wynik ten wynosi obecnie 27 proc. (w 2017 – 25 proc.). Przedstawiciele mają w dorobku taką współpracę w 37,3 proc. (w 2017 roku – 30,4 proc.).

Z outsourcingu sił sprzedaży korzysta zatem nadal mniejszość przedsiębiorców, natomiast ci, którzy się na niego decydują, w znacznej większości są z efektów zadowoleni. Aż 75 proc. przedsiębiorców i 63,2 proc. przedstawicieli określiło swoje doświadczenia w tym zakresie jako zadowalające, a 80 proc. ankietowanych z pierwszej grupy poleciłoby tę formę wsparcia swoim znajomym. Wśród przedstawicieli gotowość do polecania tej formy zatrudnienia innym deklaruje 73,9 proc. badanych.

Trendy rynkowe sprzyjają branży

Rozwojowi branży sprzyjają trendy rynkowe. Wsparcie firmy outsourcingowej może być odpowiedzią na problemy z rekrutacją, z jakimi zmaga się dziś wiele firm. Wyręczanie w rekrutacji to jedna z najczęściej udzielanych odpowiedzi przez przedsiębiorców zapytanych co zdecydowało o nawiązaniu współpracy z firmą outsourcingową. W raporcie z 2017 roku ta kwestia nie miała dla ankietowanych większego znaczenia. – Z drugiej strony trend mówiący o coraz węższej specjalizacji firm i pracowników, podnoszeniu kwalifikacji przy jednoczesnym otwarciu na współpracę z podmiotami zewnętrznymi sprzyja rozwojowi sektora zewnętrznego wsparcia sprzedaży – dodaje Jarosław Janiszewski. Zdaniem przedsiębiorców outsourcing zmniejsza też ryzyko ponoszone przez firmę i m.in. daje jej możliwość skupienia się na działalności podstawowej.

Raport Grupy NDG został przygotowany w partnerstwie z fundacją Pro Progressio (www.proprogressio.pl), Krajową Izbą Gospodarczą (www.kig.pl) oraz firmą PRESS-SERVICE Monitoring Mediów (www.psmm.pl), która była odpowiedzialna za część poświęconą wizerunkowi branży outsourcingu sił sprzedaży w mediach. – Kolejna edycja badania wykazała, że sukcesywnie rośnie zainteresowanie tematyką outsourcingu w środkach masowego przekazu. Informacje medialne coraz częściej są obszernymi i merytorycznymi publikacjami, a sam rynek outsourcingu sił sprzedaży prezentowany jest w mediach pozytywnie – komentuje Izabela Grzechnik z Działu Raportów Medialnych firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W porównaniu z poprzednio analizowanym okresem ilość doniesień medialnych na temat rynku outsourcingu wzrosła aż o 332 proc.! – Branża ma z całą pewnością jeszcze sporo do zrobienia. Przed firmami oferującymi usługi outsourcingu stoi wyzwanie popularyzacji tematyki oraz edukacja w zakresie korzyści, które przedsiębiorcy mogą zyskać decydując się na usługi oferowane przez firmy zewnętrzne – dodaje Grzechnik.

Raport w pełnej wersji dostępny jest bezpłatnego pobrania na stronie internetowej.

W tym samym miejscu znajdą Państwo też jego pierwszą edycję, przygotowaną w 2017 roku. Polecamy również krótki film o raporcie na kanale YT: